Friday, April 11, 2008

Alhamdulillah...

Tiada apa yg dpt aku ucapkan saat ini selain kalimah suci penuh kesyukuran kpdNya itu. Alhamdulillah... syukur pada Tuhan yg Maha Esa. Yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
Sekian lama ini aku hidup dalam ketidaktentuan perasaan & gelisah jiwa. Namun kini akhirnya Dia memakbulkan jua segala doa yg telah ku pohon bertahun2 lamanya, tanpa jemu2. Aku sgt gembira... tak terhingga rasa gembira itu sehinggakan aku merasa seperti tidak mau bangun dari sujud menyembahkan diriku kpdNya..
Maha Suci Tuhan...Engkaulah satu2nya yg aku sembah. Engkau tempat memohon pertolongan. Engkaulah tempat aku berlindung. Engkau jua tempat mengadu nasib di kala derita menjajah jiwa. Hendaknya selepas2 ini jgnlah Engkau biarkan aku terleka atau melupakanMu walau seminit cuma. Aku mau hatiku sentiasa dekat kpdMu. Supaya aku tidak terlalu bergembira di saat aku Kau uji dengan kegembiraan. Dan tidak pula terlalu bersedih di saat aku Kau uji dgn kesedihan & kepayahan.
Alhamdulillah...kini derita itu sedikit demi sedikit sudah mulai pergi meninggalkan aku. Aku sgt2 bersyukur kpdMu, Tuhanku... namun aku tau, hidup ini tak semudah yg kita harap2kan. Aku hanya insan biasa. Hamba yg lemah serba-serbi tanpa perlindungan dari Khaliqnya. Aku hamba Tuhan yg tak mungkin kan terlepas dari 1001 macam ujian & dugaan. Tidak kira yg sekecil2 zarah maupun yg teramat berat yg bakal merobek jiwa, menggugah kesabaran. Namun aku yg 'baru' ini masih menyimpan azam yg dulu: aku ingin menjadi hambaMu yg redha & tabah atas segala ketentuanMu.
Ya Allah Ya Tuhanku... aku mohon agar Engkau lindungi diriku yg lemah & sentiasa ketakutan ini. Engkau amankanlah perasaan & jiwaku yg selama ini selalu gelisah tak menentu . Engkau berikanlah kekuatan kpd hatiku yg selama ini rapuh. Engkau pinjamkanlah kekuatanMu agar aku dapat berdiri teguh sbg hambaMu yg tabah & sabar. Mudah2an aku berjaya menempuh jalan2 penuh ranjau & liku dlm kehidupan ini. Mudah2an bila aku kembali ke sisiMu nanti, aku kan pulang dengan kemuliaan yg abadi...
Alhamdulillah...Ya Allah Ya Rabb. Ampunilah segala dosa2ku yg sebelum2 ini...terima kasih kerana menghadirkan sang mentari & menghadiahkan aku pelangi selepas aku menempuh hujan yg panjang itu...

No comments: